2023 m. balandžio 3 d., pirmadienis

Tarptautinė vaikų knygos diena

Vagelis Iliopoulos

Aš esu knyga, perskaityk mane


Aš esu knyga.
Tu esi knyga.
Visi mes esame knygos.

Mano siela – tai istorija, kurią pasakoju.
Kiekviena knyga pasakoja savą istoriją.

Galbūt atrodome visai nepanašios:
vienos didelės, kitos mažos,
vienos nespalvotos, kitos spalvingos,
vienų – šimtai puslapių, kitų – vos keli.

Kartais kalbame sutartinai, o kartais skirtingai.
Tačiau tuo ir esame gražios.
Būtų labai nuobodu, jei būtume visos vienodos.

Kiekviena iš mūsų nepakartojama.
Kiekviena yra verta pagarbos
ir vietos tavo bibliotekos lentynose,
todėl venk išankstinės nuostatos.

Jei nori, turėk apie mane nuomonę.
Svarstyk, vertink, komentuok, ką skaitai.

Jei nori, padėk mane atgal į lentyną
arba neišleisk iš glėbio ir į tolimus kraštus keliauk kartu su manim.

Bet niekad niekam neleisk išmesti manęs
ar ištremti į kitą lentyną.
Niekados nemėgink manęs sunaikinti
Ir žiūrėk, kad niekas kitas to nedarytų.

O jei kokia nors knyga atkeliaus iš svetimos lentynos į tavąją,
išvaryta kažkieno iš namų,
rask jai vietos.
Susispausk truputėlį, ir tilps ji šalia.

Pasistenk pasijusti jos kailyje.
Suprask ją. Saugok, globok.
Gal ir tu rytoj atsidursi jos vietoj.

Nes ir tu esi knyga.
Visi mes esame knygos.

Nagi, garsiai sušuk, kad išgirstų visi:
„Aš esu knyga, perskaityk mane.“

Iš graikų kalbos vertė Diana Bučiūtė

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą